Олива для квадроцикла: коли потрібно міняти і як це зробити
Будь-який транспортний засіб потребує регулярного технічного обслуговування та заміни мастила. Квадроцикл не є винятком. Мастильні матеріали мають певний робочий ресурс, тому коли він закінчується, втрачаються властивості обволікання, в'язкості. Це означає, що мастило більше не може захищати вузли квадробайка, потребує заміни. Якщо регулярно використовувати якісне масло для квадроцикла, дорогий амереканський або бюджетний китайський байк прослужить значно довше.
Види оливи для квадробайка
Для квадроциклів не підходить звичайне автомобільне мастило, оскільки така техніка піддається великим навантаженням, відрізняється конструкцією. Тому мастильні матеріали для нього потрібні спеціальні. Як правило, виробник квадрика вказує, що саме потрібно використовувати і як часто міняти масло у квадроциклі. Використання невідповідної оливи може стати причиною поломки та відмови в гарантійному обслуговуванні. Оскільки деякі механізми добре працюють лише з певним видом оливи, важливо правильно її підібрати.
Розрізняють три основні види мастильних матеріалів:
- синтетичні – чисті, однорідні матеріали на штучній основі, вони швидко поширюються по функціональних елементах, гарантують відмінний захист навіть за екстремальних ситуацій, але коштують відносно дорого;
- мінеральні – недорогі матеріали на основі нафтопродуктів, що мають не таку високу якість, як синтетичні, потребують частої заміни; зараз використовуються досить рідко;
- напівсинтетичні – суміш мінеральних та синтетичних матеріалів пропорціями 60/40 або 50/50, відрізняються середньою вартістю, чудовими експлуатаційними параметрами.
Як правило, виробники рекомендують використовувати чотиритактну моторну оливу з параметрами в'язкості 5W40, 0W40. Фахівці радять обирати продукцію знаменитих брендів із гарною репутацією, наприклад, Motul, Castrol, Honda. Відомий виробник BRP рекомендує до використання власні мастильні матеріали XPS, які славляться якістю та надійно захищають двигун.
Мастильні матеріали заливаються в певні вузли байка – передній та задній міст редуктора, мотор, трансмісію. Хороше мастило компенсує тертя деталей, запобігає перегріву. Тому економити на ньому нерозумно.
Заміна оливи у квадроциклі – підготовка
Заміна оливи у квадроциклі повинна проводитися не рідше ніж один раз на рік, кожні 50-100 годин роботи або 500-1000 км пробігу. Якщо квадроцикл піддається великим навантаженням та впливу бруду, пилу, мастило міняти потрібно частіше. Одночасно слід провести огляд, заміну фільтрів, інших елементів. Для цього потрібно підготувати:
- мастильні матеріали, що відповідають рекомендаціям виробника квадробайка;
- масляний фільтр, бажано новий;
- місткість, куди буде злито старе мастило;
- гайковий ключ;
- ганчір'я.
Перш ніж поміняти масло у квадроциклі, його потрібно поставити на рівний майданчик, розігріти двигун. Це прогріє мастило й дозволить легше його злити. Варто враховувати, що в холодний сезон матеріал густішає, вимагає використання спеціальних присадок. Подбати про них слід також перед заміною оливи.
Як замінити оливу в квадроциклі?
Про те, як поміняти масло на квадроциклі правильно, можна дізнатися в майстрів сервісу. Для заміни мастила потрібно зняти захисну пластину, відкрити фільтр масляний і зливну пробку. Після цього варто зробити кілька маніпуляцій:
- Відкрутити пробку зливу, злити мастило в підготовлену місткість, а потім повернути пробку на місце.
- Відгвинтити старий масляний фільтр, кільце ущільнювача нового фільтра змастити для кращої герметичності й встановити фільтр, щільно затягнувши його.
- Зняти кришку маслозаливного резервуара, залити нове мастило через лійку до потрібного рівня, перевірити який можна за допомогою спеціального щупа.
- Щоб уточнити рівень мастила, потрібно запустити двигун і дати йому недовго попрацювати. Потім двигун вимикають, а за кілька хвилин можна перевіряти рівень. За необхідності можна долити потрібну кількість.
Закінчивши всі процедури, потрібно протерти всі поверхні м’якою ганчіркою або паперовими рушниками від мастильних матеріалів, потім встановити на місце захисну пластину. На завершення потрібно перевірити відсутність патьоків.
Заміна масла на квадроциклі не потребує спеціальних знань, додаткового обладнання, великих зусиль. Своєчасне проведення цієї процедури, відповідальне ставлення до технічного обслуговування квадроцикла збереже двигун та інші механізми в чудовому стані, дозволить байку прослужити значно довше. Головна умова – правильна марка мастила, інакше результат заміни виявиться зворотним.
В інтернет-магазині Квадроstar можна придбати різноманітні запчастини до квадроцикла та мастильні матеріали на вигідних умовах, з доставленням по всій країні.